JULHOCKEY V

Den femte upplagan av Rossöns IF:s Julhockey är till ända i underbart vinterväder och fem år av Bodum-dominans är över.

Rossöns ishockeylag har för första gången vunnit och det gjorde de med besked, hela 7-0 (3-0). Bodum saknade inte mindre än 9(!) spelare sedan segermatchen förra året. Trots segersiffrorna så saknade inte Bodumlaget direkt chanser. Hade inte Mattias Larsson i Rossömålet varit omöjlig att göra mål på så hade det nog blivit en tightare match.

Rossön kunde gå till halvtidsvila med 3-0 då Bodum hade två straffmissar innan periodpaus. I andra perioden räddade Mattias ytterligare straffar och det tog minst sagt musten ur Bodumlaget.

Framåt hade också Rossön två minst sagt spelsugna Larsson-bröder. Förutom Mattias i målet gjorde hans bröder Mikael och Joakim en kanonmatch. 5 mål framåt fördelat på Mikael 3 och Joakim 2 (dessutom några assist). Rena rama Sedins! De grön-vita fick fira detta år och Bodum får ladda om inför nästa drabbning!

Så roligt att så många bybor (ett hundratal) var på plats och hejade!

Stort tack till alla spelare och ni som hjälpte till! Våra sponsorer ICA Nära Rossön, Mählers, LecMec. Bodumskören, Berit, Roger, Hanna och Denise i serveringen. Vårat pyrogäng, isvårdsligan med Magnus, Olle och Mats, domare Urban Bryntesson, fotograf Marcus Bryntesson och vår eminenta speaker Robin Bryntesson

Matchens lirare i vardera lag var i Rossön Mattias Larsson som stått alla Julhockeymatcher (och faktiskt vunnit med Bodum 2017) och blev den första att hålla nollan i derbyt. För Bodum utsågs lagets yngste Amos Jacobsson till bästa spelare. En otroligt läcker manöver med en snurrfint som lurade 2-3 st Rossöspelare och sedan frispelning av Arvid Norlin var millimetrar från att bli de snyggaste mål i julhockeyns historia.

Rossön Allmänna Ishockeysällskap vs Bodum Sockens Ishockeylag 7-0 (3-0)

Rossöns poängplockare

Nummer, Spelare

Assist

#91 Mikael Larsson

#97 Joakim Larsson

#8 Sebastian Bryntesson

#23 Ebbe Abrahamsson-Gjersvold

#11 Tom Andersson

Matchens lirare Bodum: Amos Jakobsson

Matchens lirare Rossön: Mattias Larsson (målvakt)

Domare: Urban Bryntesson, Orrnäs.

Mer bilder på facebook: https://www.facebook.com/groups/490844704767081/permalink/1571587193359488/