JULHOCKEY III

Då var Julhockey III mellan Bodum och Rossön genomförd! Efter en förkortad match pga värmen (2 x 20 min istället för 3 x 30) stod Bodum återigen som segrare för tredje året i rad efter tennissiffrorna 6 - 1 (2 -1).

Jämfört med 2018 var det många omkastningar i lagen till i år. Rossön hade tappat tunga pjäser i form av bl a lagkaptenen Pierre Bryntesson, Jonas och Ebbe Gjersvold, Tom Andersson och Markus Holdo. Men GM Mikael Larsson var inte sen att fylla upp platserna med tunga rutinlirare i form av Mattias Larsson i mål och 60-talisterna Håkan Carlsson (Strömsund) samt hemvändaren Rickard Abrahamsson. Jens Edlund (Arvidsjaur) och Emanuel Andersson (Orrnäs) var nya offensiva vapen i jakten att bryta Bodums vinnartrend. Övriga Rossöspelare: Sakarias Isaksson, Frida Östman, Martin Orrell, Sebastian Bryntesson, Adam Bryntesson, Henrik Persson, Alex Östman, Joakim Larsson, Jakob Nolsjö och Jonas Bryntesson.

Om Rossön tappat spelare var det inget i jämförelse med mästarna Bodum! Inte mindre än 9 spelare saknades för GM Christoffer att ersätta. Bl a tappade man målvaktsLarsson till Rossön. Stommen som var kvar sedan 2018 var iallafall målsprutan Johan Funseth, bröderna Macke och Arvid, Sundelinkedjan med GM Christoffer, Mikael och veteranen Ingemar. Eas, Olof , Jens och Elias fanns även kvar (spelare som saknades från 2018 vinnarlag var: Josefine Hammargård, Alexander Bagge, Bosse Foss, Morgan Björn, Mats Lundgren, Rikard Norlén, Rasmus Garefelt och Magnus Johansson).

Bodum hade dock många äss i rockärmen att fylla platserna med. Robert Aho och Anton Persson var båda relativt nyinflyttade till Bodum samt att Vangen-Sundelinarna fick hjälpande hand från släkten i Åsele. Robert Norberg, Hampus Ekskär och målvakten Felix Ternestål samt ett stort supporterfölje från Åsele såg till att Bodum kunde rusa fram till tredje raka Julhockeysegern!

Bodum Sockens Ishockeylag vs Rossön Allmänna Ishockeysällskap 6-1 (2-1)

Bodums poängplockare

Nummer, Spelare