Innebandy

Innebandy har varit en populär idrott i Rossön sedan sent 80-tal, bl.a. med turneringen Vårcupen som anordnades via Bodums skola i sporthallen på 90-talet.

2017 och 2018 deltog Rossöns IF med ett representationslag på Polarcupen i Dorotea. Både tillfällen slutade dock med finalförlust och därmed en hedrande andraplats mot tufft och skickligt motstånd.

2018 - Polarcupen, Dorotea

Rossön inleder Polarcupen med vinst mot Dorotea IF med 3-1 och sedan 3-3 mot Fullträff från Lycksele. Rossön kvitterar med bara sekunder kvar av matchen efter att ha plockat ut målvakten😀 I morgon bitti fortsätter cupen med match mot Jolly Ladies 09:30 och sedan väntar slutspel från kl 13:00.

Snart dax för kvartsfinalerna i Polarcupen! Målis Christoffer Aho är laddad!

13:30 nersläpp för Rossögänget!🤗

Rossön vinner morgonmatchen med 10-0(!) mot Jolly Ladies. Därmed är gruppsegern klar för Rossön efter två vinster och en oavgjord. Nu laddar vi för kvartsfinal kl 13:00!😋

Klar för final!!!!😀💪✌️

3-0 mot Dorotea IF i semin!

Finalen börjar vid 16:30 mot Real Coppen från Dorotea. En repris från fjolårsfinalen! Nu tar vi revansch!

Efter en vass uppvärmning inför finalen, där alla var taggade och skotten satt i klyka, blev det tidig uppförsbacke mot ett vasst Real Coppen. Slutresultat 7-0. Vi gav dom en bättre utmaning än ifjol och är ändå hyfsat nöjda med årets insats!

Tack Dorotea IF för ett bra arrangemang!

2017 - Polarcupen, Dorotea

Hele dan ha ä'hänn gänge vöre i Dorotea å spele Polarcup. De slute vä n'annerplats totalt etter förlust i finaln mot tufft'e motstånn.

Stort'e tack te Dorotea IF för arrangemange! Näste gang ske vi försök å ta vä oss ett lag tell.

Nu fär vi himm å ta nye tag!

/Rossöns IF, Bollsektion

På bilden stående från vänster: Roger Häggmark, Anton Persson, Christoffer Sundelin, Robert Aho, Olof Almqvist, Sakarias Isaksson, Andreas Dahlén-Persson.

Knästående från vänster: Erik Bryntesson, Adam Bryntesson, Christoffer Aho (målvakt), Jonas Bryntesson och lagledare Alex Östman.