Headerbild

Ny hemsida!

2023-02-09 i Allmänt

I samband med att riksidrottsförbundet stängde ned sina servrar den sista december 2022, servrar som servat mängder med föreningar i Sverige med hemsidor, valde vi att starta en helt ny hemsida och samtidigt registrera domänen rossonsif.se som ett sätt att finnas tillgänglig på nätet.

Tanken med denna hemsida är främst att sprida information om kommande idrottssäsong samt att tillhandahålla en samlad historia kring föreningen och de idrotter, evenemang och aktiva som varit aktiva inom föreningen genom åren.

De huvudevenemang, utöver vår regelbundna verksamhet med motion för unga och äldre i skidspår, gym, hockeyskola, cirkelträning m.m, som Rossöns IF driver är framförallt;

Sigvard Jonssons Minne, den anrika skidtävlingen för barn, ungdomar och vuxna den tredje helgen i mars varje år, där vi i mars 2022 firade 50 år sedan starten i Nagasjön 1971! Tyvärr blev det ett år försenat pga Covid-19... Kommande tävling i mars -23 kommer dessutom att husera DM för Jämtland/Härjedalen! Vi kan redan nu utlova ett digert prisbord med fina priser skänkta av våra viktiga partners och sponsorer. Vi välkomnar deltagare och åskådare till fina klassiska skidspår på skidstadion på "remmern" i mars!

Under sommaren anordnas ca 10 Bingo-tillfällen vid Rossöns Folkets Hus, under sommarens onsda'kvällar, med vinster upp till 15 000:-! Vi drar igång vår populära bilbingo i midsommartid och fortsätter in i augusti. Vänt-bingo innan vi kör igång och så klart "Rövarn" - som alltid drar byssfolke ut för spel efter pausen! Korv med bröd (tunnbrö' så klart!) och kaffe finns i mängder.

Den tredje helgen i juli anordnar vi Bäverloppet vid Rossöns IP (fotbollsplan) med flera hundra deltagare i blandade åldrar. De yngsta springer ett eller flera varv runt vår fotbollsplan. För den hugade finns 10 km runt vår fina by! Även här kan vi erbjuda ett fantastiskt prisbord från våra generösa sponsorer från norr till söder.

Under augusti har vi i samarbete med Sockertoppen IF och Robin Bryntesson - löpartävlingen Från botten till Sockertoppen, där bestigandet av 171 tuffa tunga höjdmeter längsmed Bölesbergets slingriga 2150 meter, bjuds som utmaning. Välfyllda blåbärsris längs vägen finns som "snacks" när blodsockret faller och kanske väntar ett (för de flesta ovälkommet) björnmöte - som kan öka pulsen ytterligare ett par snäpp upp från max!

Med detta sagt - välkommen till ett välfyllt 2023!

Rossöns IF

Adress