Anmälan till SJM 2020 är öppen!

2019-12-03 i Allmänt

Vår fina skidtävling Sigvard Jonssons Minne har nu öppnat dörrarna inför 2020!

Lägg lördag den 14:e mars 2020 på minnet, då är det nämligen dags igen för vår fina skidtävling Sigvard Jonssons Minne!

Med förhoppningar om en kall och snörik vinter har vi nu så smått börjat förberedelserna inför det 49:e året i ordningen. Pistmaskiner och skotrar smörjs, spårdragarna slipas upp, diverse skyltar och kaffetermosar förbereds och vår skid-stab börjar göra sig i ordning för att ta emot några hundra skidentusiaster i blandade åldrar, från när och fjärran!

Som vanligt har vi en stor uppslutning med hjälpsamma bybor i form av volontärer och ledare. Utan dem, ingen tävling! Skidträningen är så klart i full gång och vi ser fram emot en fin vinter, och så småningom, en solfin lördag i mars.

Gå in på vår sida om SJM för att läsa mer om tävlingen och för att anmäla dig eller dina klubbkamrater!

Väl mött, ungdomar, juniorer och seniorer!